مشاور دوران بارداری

ساخت وبلاگ

ویتامین B6 یک ویتامین محلول در آب است که در بیش از 100 فرایند بایسته تن مورد بهره‌گیری قرار می‌گیرد الی اسیدهای آمینه فرآوری کند و مواد مغذی مشابه کربوهیدرات، پروتئین و چربی را متابولیزه می‌کند. مصرف ویتامین B6 به اندازه کافی برای فرآوری گلبول‌های قرمز خون و عملکرد مغز حیاتی است. بدن شما در ضمن می‌تواند از اسید آمینه تریپتوفان با به کارگیری B6، نیاسین بسازد. بعضی علائم و نشانه‌های اولیه بارداری را می‌توان با ویتامین B6 جبران کرد.

 

مزایا ویتامین B6 در بارداری


با مصرف مناسب ویتامین B از طریق یک رژیم غذایی مناسب می‌توانید بارداری تندرست داشته باشید.

 

چرا در بارداری نیاز به ویتامین B6 دارید؟


ویتامین B6 برای عملکرد سالم مغز و سیستم عصبی حیاتی است و پس نقش مهمی در رشد جنین دارد. به طور ویژه برای تولید تندرست سروتونین و نوراپی لعنت و انتقال دهنده‌های عصبی وجود آن بایسته است.

 

تاثیر ویتامین B6 لازم در دوران بارداری


  • جنین شما بیچارگی به مکمل ویتامین B6 برای رشد تندرست مغز و سیستم عصبی دارد.
  • ویتامین B6 می‌تواند لغایت حدودی تهوع صبحگاهی را برطرف کند.
  • ویتامین B6 کمک میکند الی سطح گلوکز خون در حد متعادل پیمان بگیرد.
  • این ویتامین نقش مهمی در پیشگیری از برخی مشکلات از جمله اگزما و وزن کم هنگام تولد دارد.

به بسیاری از خانم‌ها رهنمود می‌شود مکمل ویتامین B6 را در اوایل بارداری که تهوع و استفراغ شدیدتر است، استفاده کنند لغایت علائم بهبود پیدا کند.

 

چه مقدار ویتامین B6 باره دربایستن است؟


بسیاری از نسوان بالغ ذیل 50 سنه باید بین 2.5 لغایت 25 میلی‌گرم ویتامین B6 دریافت کنند. ویتامین B6 معمولا برای کمک به شفا تهوع صبحگاهی بهره‌گیری می‌شود. گفته می‌شود یک بانو حامله با مصرف قرص ویتامین B6 10 لغایت 25 میلی‌گرم سه بار در روز می‌تواند تا حدودی تهوع را بهبود ببخشد.
البته مادران باید باید به خطر مصرف بیش از بی گمان ویتامین B6 نیز پروا داشته باشند زیرا اغلب در مولتی ویتامین‌های مختلف قبل از بارداری و همچنین در غذاهای غنی از این ویتامین یافت می‌شود. اخذ بیش از مرز ویتامین B6 می‌تواند به آسیب عصبی، بی‌حسی و سایر شرایط منجر شود. کسان نباید بیش از 100 میلی گرم ویتامین B6 در روز مصرف کنند. پروا داشته باشید که به جز در موارد استثنا پزشک پیشنهاد به مصرف مکمل ویتامین B6 نمی‌کند.

 

 

مزایا ویتامین B6 در بارداری

 

منابع طبیعی ویتامین B6 کدام است؟


بسیاری از خوراکی‌ها ویتامین B6 طبیعی دارند مشابه گندم و دیگر غلات، دانه‌ها، میوه‌هایی همانند موز و پاپایا، ماهی و گوشت بدون چربی. وانگهی در لوبیا و حبوبات و به ویژه عدس ویتامین B6 هستی دارد. حتی در یک وعده غذایی مشابه نان و جو و گندم صبحانه مقادیر قابل توجهی B6 هستی دارد.

 

10 خوراکی در بر گیرنده ویتامین B6


  • دانه‌های آفتابگردان
  • پسته
  • ماهی‌هایی مشابه ماهی قزل‌آلا
  • مرغ و بوقلمون
  • میوه‌های خشک همانند آلو، کشمش
  • گوشت گاو
  • موز
  • آووکادو
  • اسفناج

 

آیا باید مکمل ویتامین B6 مصرف کنید؟


بیشتر ملت می‌توانند به سرعت نیاز روزانه‌شان به ویتامین B6 را در رژیم غذایی روزانه‌شان تامین کنند. علاوه بر آن اغلب مولتی ویتامین‌ها در بر گیرنده ویتامین B6 باره بیچارگی هستند.

 

میزان مصرف ویتامین B6 برای تهوع صبحگاهی


در حالی که ویتامین B6 می‌تواند حالت تهوع صبحگاهی را الی حدود زیادی برطرف کند، نباید میزان مصرف آن از حتماً مجاز بیشتر باشد. دقت کنید که قبل از مصرف هرگونه قرص ویتامین B6 با پزشک رایزنی کنید. پزشک شما ممکن است بین 25 الی 50 میلی‌گرم و سه بار در روز ویتامین B6 تجویز کند. این ویتامین برای خانم‌های آبستن ایمن است ولی بهتر است دستورالعمل مصرف آن را از طبیب بگیرید.

 

آیا مصرف ویتامین B6 در بارداری مجاز است؟


با اینکه مصرف این ویتامین در دوران بارداری ایمن است اما مصرف مکمل آن ضرورتی ندارد و با داشتن رژیم غذایی مناسب می‌توان آن را تامین کرد. در حالی که مصرف ترازمند رژیم غذایی 100 درصد دربایستن شما به ویتامین را برطرف می‌کند، باید مراقب باشید افراط نکنید. برخی نوشیدنی‌های انرژی‌زا دربرگیرنده مقادیر فوقانی از ویتامین B6 هستند.

 

علائم کمبود ویتامین B6


کمبود ویتامین B6 می‌تواند به طرق مختلف رخ دهد. خوردن غذاهای پرچرب و گونه ها غذاهای فرآوری شده می‌تواند دریافت ویتامین B6 را ناچیز کند. ولی در هر صورت کمبود شدید این ویتامین غیرمعمول است. اساسی‌ترین نشانه‌های کمبود ویتامین B6 عبارت است از: افسردگی، بیماری‌های مختلف دهان و التهاب زبان و زخم.

 

منبع : مصرف ویتامین B6 در بارداری

مشاور دوران بارداری...
ما را در سایت مشاور دوران بارداری دنبال می کنید

برچسب : کمبود ویتامین b6 در بارداری,زمان مصرف ویتامین b6 در بارداری,مقدار مصرف ب6 در بارداری, نویسنده : ترلان بیاتی moshaver-bardari بازدید : 254 تاريخ : دوشنبه 24 تير 1398 ساعت: 3:27

بعضی از افراد به تعقیب طریق های طبیعی و خانگی برای شفا ناباروری و نازایی هستند. ژل رویال برای ناباروری یکتا از مواد غذایی مغذی است که برای شفا ناباروری پیشنهاد می شود و خواص فراونی دارد.

 

ژل رویال چیست؟


ژل رویال احد از مواد غذایی مغذی است که پیروان بسیاری دارد و برای شفا های طبیعی و خانگی از این ماده غذایی استفاده های کثرت می شود. هر ماده غذایی، محاسن و معایب خود را دارد. اگر می خواهید در ارتباط با ژل رویال، فواید و عوارض ژل رویال اغلب بدانید همراه ما باشید.

 

درمان ناباروری با ژل رویال و عوارض آن

 

به نقل از خبرگزاری میزان، ژل رویال ترشحات سفید رنگ غدد زنبورهای کارگر است که برای تغذیه و رشد شهبانو تولید می شود.
غذای اصلی ملکه ژل رویال است و شهبانو با خوردن این ژل روزانه تقریبا  ۲۰۰۰ تخم می کند و در درازا عمر شهبانو نیز کارایی مثبت دارد. با پروا به این مطلب می تاب فهمید این ژل برای سلامتی انسان نیز سودمند خواهد بود. فواید این ژل از عوارض ژل رویال بیشتر است.

 

خواص ژل رویال


به نقل از هزار هانی، برخی از ویژگان ژل رویال برای ناباروری عبارتند از:

  • تنظیم میزان استروژن

مصرف منظم ژل رویال مایه تنظیم هورمون های زنانه می شود. تخمدان پلی کیستیک و پریودی های نامنظم ممکن است به دلیل عدم توازن هورمون ها ایجاد شود و تاثیر منفی بر روی باروری فرد داشته باشد. مصرف منظم ژل رویال الی حد زیادی به تنظیم هورمون ها کمک می کند.

  • تقویت رغبت جنسی

مصرف ژل رویال مایه تقویت میل جنسی می شود. یکی از آمینواسیدهایی که در ژل رویال هستی دارد، آرژنین است. این آمینو اسید مایه افزایش باروری در مردان و نسوان و در ضمن مایه افزایش فرآوری اسپرم در مردان می شود. ترکیباب ژل رویال باعث می شود این مونث مغذی به عنوان جنباننده جنسی عمل کند. ژل رویال باعث تفریق استرس و پریشانی در فرد می شود و در ضمن قدرت سیستم ایمنی فرد را افزایش می دهد. کاهش استرس و افزایش گرایش جنسی، توان جنسی فرد را افزایش می دهد.

این مواد غذایی مغذی، ترکیباتی دارد که مایه افزایش قدرت جنسی و باروری می شود. ژل رویال غذای اصلی شهبانو زنبورها است و شهبانو با خوردن این ژل، روزانه شمار زیادی تخم می گذارد.

به طور کلی می طاقت گفت اگر علت ناباروری، ضعف جنسی و یا مختصر بودن تعداد اسپرم ها و یا سستی در تخمک ها باشد، مصرف ژل رویال برای ناباروری زیاد کارساز و مفید است.

 

فواید ژل رویال


  • کاهش خپگی خون
  • خواص ضد سرطانی
  • خواص ضد میکروبی
  • تنظیم سیستم ایمنی
  • کاهش کلسترول خون
  • تنطیم کننده هورمون های زنانه
  • تاثیر مثبت بر عملکرد جنسی افراد
  • بهبود فرآوری اسپرم
  • موثر در پیشگیری از ام اس
  • تحریک رشد فولیکول های مو

 

عوارض ژل رویال چیست؟ آیا این ژل عوارضی دارد؟


مصرف ژل رویال ممکن است در بعضی کسان ناراحتی هایی را ایجاد نماید. درد شکم، نفخ و شکم‌روش از آنگونه ناراحتی های گوارشی است که بعد از مصرف ژل رویال در برخی کسان نمایان شده شده است. لازم به ذکر است ممکن است بعد از خوردن این ژل، مبتلا اضافه وزن شوید.

 

درمان ناباروری با ژل رویال و عوارض آن

 

بر پای بست، تحقیقات انجام شده پروتئین های موجود در ژل رویال با اسم های MRJ-1 و MRJ-2 معمولا مایه برپایی پیامد های حساسیت زا در کسان می شود.

از جمله دیگر عوارض ژل رویال که مربوط به بازتاب های حساسیتی در کسان می باشد عبارتند از:

  1. آنافلاکسی
  2. اسپاسم برونشی
  3. آسم
  4. درماتیت تماسی
  5. فشار خون پایین

همچنین از دیگر عوارضی که شدنی است در افراد بعد از مصرف ژل رویال به هستی آید عبارتند از:

  • اگزما
  • خارش
  • سرفه
  • گیجی
  • افزایش ضربان قلب
  • دل درد
  • بیقراری
  • حالت تهوع

 

ژل رویال و بهبود ناباروری


امروزه با ترقی فرهنگ و فناوری محققان نشانه بخشی مواد غذایی زیادی را در شفا ناباروری کشف کرده اند. ژل رویال نیز یگانه از این مواد خوراکی بوده که در درمان ناباروری موثر بوده است.

مطالعات پرتو دیتا اند که ژل رویال خاصیت هایی همچون هورمون استروژن دارد و برآیند اینکه اثرات مثبتی بر ناباروری های با ریشه ی عدم ترازمندی هورمونی در تن داشته است.

همچنین مطالعات حیوانی اثر دیتا اند که ژل رویال در افزایش هورمون های تخمدانی و نیز رشد فولیکول ها که برای باروری بسیار مهم است نقش داشته و از این طریق مایه باروری در زنان می شود.

 

آیا همه می توانند ژل رویال را مصرف کنند؟


توصیه می شود کسانی که به این ژل حساسیت دارند، از مصرف آن خودداری نمایند. یکی از ویژگان ژل رویال، تنظیم تکاپو هورمون های زنانه است. با این حال این ژل ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را برای افرادی که گیرنده های دلنازک به استروژن دارند، بیشتر کند.

توصیه می شود افرادی که داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و همچنین داروهایی برای تفریق کلسترول خون مصرف می کنند، از خوردن ژل رویال، خودداری کنند. یکی از ویژگان ژل رویال، تفریق فشار خون است، به همین علت بهتر است افرادی که فشار خون پایینی دارند، ژل رویال مصرف نکنند.

مشاور دوران بارداری...
ما را در سایت مشاور دوران بارداری دنبال می کنید

برچسب : قیمت ژل رویال برای ناباروری,ژل رویال برای ناباروری نی نی سایت,تاثیر ژل رویال بر تخمک نی نی سایت, نویسنده : ترلان بیاتی moshaver-bardari بازدید : 289 تاريخ : شنبه 15 تير 1398 ساعت: 23:03

انجام کارهای دندانپزشکی در دوران بارداری به هیچ عنوان رهنمود نمی شود. کارهای مرتبط با دندانپزشکی به دلیل استفاده از رادیوگرافی و داروهای بی حسی، برای جنین مضر بوده و در صورت بیچارگی به درمان بایستی با متخصصین زنان رایزنی نمود. ما در نوشتار ی ذیل به بررسی عوارض دندانپزشکی در بارداری می پردازیم.

 

مشکلات هورمونی انگیزه اصلی ویرانی دندان در طی حاملگی است


خانم ها در طی حاملگی خویش بیشتر از زمان های دیگر دچار دشواری ها دهان و دندان می شوند و این فرمایش اغلب به انگیزه تغییرات هورمونی در بدن آن هاست.

 

عوارض دندانپزشکی در دوران بارداری

 

خانم های حامله بایستی بدانند که بارداری باعث پوسیدگی و ناتوانی دندان ها نمی شود. بلکه تغذیه نامناسب پیش و بعد بارداری و  اهمیت ندادن به بهداشت به دلیل خستگی و بی حوصگی در سررسید بارداری مایه بروز همه ی مشکلات دهان و دندان است. خانم های آبستن می توانند با ویزیت مرتب و رعایت مراقبت های ویژه از دشواری ها دهان و دندان خویش ممانعت نمایند.

 

مضرات دندانپزشکی در دوران بارداری


  •  بهره‌گیری ازداروهای بی حسی 

از بین داروهای بی حس کننده دندانپزشکی که در گروه Bیعنی مجاز پیمان دارند می توان به لیدوکائین اشاره نمود. از انواعی که در گروه C پیمان می گیرند یعنی قابل مصرف در صورت ضرورت، می توان به مپی واکایین، بوپیواکایین و پریلوکایین اشاره نمود.

بنابراین به مادران باردار، تزریق لیدوکائین که ناچیز خطرتر است رهنمود می گردد. در رابطه با عوارض دندانپزشکی در بارداری باید گفت از بین داروهای بی حسی، استفاده از آرتیکایین بازداشته است. تزریق این داروها به زنان باردار، می تواند منجر به زایمان زودرس و اسپاسم عضلات صاف گردد. فلذا رهنمود می شود که در این بیماران  حتما از لیدوکائین بهره‌گیری گردد.

  • رادیوگرافی دندان در دوران بارداری

خانم های آبستن در سه ماهه ی نخست بارداری خود نباید تحت تابش اشعه ی ایکس باشند. از ماه چهارم بارداری به پس اخذ ۱ یا ۲ فیلم با رعایت نکات ایمنی مانعی ندارد. همچنین در سه ماهه ی سوم بارداری به علت دشوار شدن شرایط برای جنین و والده بهتر است که از سپریدن کارهای مرتبط با دندانپزشکی بازدارندگی به عمل آید.

پرتوگیری بانو های باردار مایه تولد نوزادان نارس می گردد و این یگانه از عوارض دندانپزشکی در بارداری است. این تاثیر هنگامی بیشتر می شود که هیپوتالاموس، هیپوفیز و تیرویید در معرض اشعه ی ایکس دندانپزشکی پیمان گیرد.

خانم های آبستن بایستی لغایت هنگام زایش نوزاد از این اشعه دوری نمایند. البته این احتمال وجود دارد که در تشخیص و همچنین درمان دندانپزشکی اورژانس به رادیوگرافی نیاز باشد.

هرچند اشعه ایکس در دندانپزشکی و پزشکی باعث سرطان و آسیب های ژنتیکی می شود، ولی امروزه این آفت ها با پروا به مراقبت های پرتوئی در هنگام رادیوگرافی خیلی نادر و مختصر  شده است. تقزیبا اکثر پزشکان اتمام رادیوگرافی در دوران حالگی را  به دلیل خطرات احتمالی پیشنهاد نمی کنند.

 

در دوران بارداری از کدام خدمات دندانپزشکی می توان کاربرد نمود؟


خانم های آبستن باید بدانند که اتمام ندادن به هنگام خدمات دندانپزشکی می تواند باعث بروز عفونت های لثه ای و دندانی شده که زیان آن چند برابر اغلب از زمانی است که خدمات دندانپزشکی سپریدن شود. در بعضی حالات، انجام ندادن خدمات دندانپزشکی می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.

در موعد بارداری، انجام کارهای دندانپزشکی که پیشگیری کننده هستند بایستگی دارد الی از عفونت های دهان و دندان ممانعت به عمل آورد. چرا که این عفونت ها می تواند باعث زایش کودک نارس گردد. در زمان بارداری روکش کردن دندان و یا پر کردن آن رهنمود می شود چرا که شکیبیدن عفونت دهان و دندان ناچیز می شود.

از آن جایی که در سه ماهه ی نخست بارداری، شکیبیدن سقط جنین بالاست بنابر این توصیه می شود سپریدن خدمات دندان پزشکی خود را به سه ماهه دوم بیاندازید. بهترین زمان برای انجام کارهای دندانپزشکی، سه ماهه ی دوم بارداری است. بانو  های باردار در چهره داشتن شغل اورژانسی دندانپزشکی بایستی به پهلوی چپ چرخیده و به روی یونیت دندانپزشکی قرار گیرند.

مشاور دوران بارداری...
ما را در سایت مشاور دوران بارداری دنبال می کنید

برچسب : دندانپزشکی در زمان اقدام به بارداری,ایا پرکردن دندان در بارداری ضرر دارد,عوارض پرکردن دندان دربارداری, نویسنده : ترلان بیاتی moshaver-bardari بازدید : 266 تاريخ : يکشنبه 9 تير 1398 ساعت: 23:16

بچه ها در دوران نوزادی به مرض هایی دچار می شوند که بهتر است مادر از آنها اطلاع کافی داشته باشد. مادر باید از بیماری های نوزاد آگاهی داشته باشد لغایت بداند در چهره بروز علائم چه عکس العملی را از خود اثر دهد.

 

انواع بیماری کودک

 

بیماری های شایع در دوران نوزادی


  • اسهال

یکی از شایع ترین مرض های نوزاد، اسهال است. بیشتر نوزادان به اسهال دچار می شوند و این بیماری باید جدی گرفته شود. زیرا با شدت یافتن این بیماری، آب تن کودک کاهش پیدا می کند و ممکن است خطرساز باشد. اگر در نزدیک ۲۴ ساعت اسهال نوزاد قطع نشد، حتما با پزشک مشورت کنید.

  • تب

تب احد از بیماری های نوزاد است که در صورت بروز علائم آن حتما باید به پزشک مراجعه کنید. در نوزادان تب زیر هم ممکن است نشانگر عفونت جدی باشد.

  • یبوست

یبوست نیز گرد از بیماری های نوزادان است. بعضی از نوزادان در روز چندین بار عمل دفع را سپریدن می دهند و بعضی سایر یک بار در روز این شغل را می کنند. یبوست در اختصار مدت نگران کننده نیست. اما اگر این بیماری پیوستگی پیدا کرد و با درد شکمی همراه شد، حتما به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

 

بیماری های نوزادان زیاد هستند که باید جدی گرفته شوند و در چهره بروز علائم آنها، حتما با طبیب مربوطه این علائم را در وسط بگذارید.

مشاور دوران بارداری...
ما را در سایت مشاور دوران بارداری دنبال می کنید

برچسب : تحقیق در مورد بیماری های شایع کودکان,بیماری عفونی حاد کودکان,بیماری مسری مخصوص کودکان در جدول, نویسنده : ترلان بیاتی moshaver-bardari بازدید : 238 تاريخ : يکشنبه 9 تير 1398 ساعت: 22:43

مشاوره پیش از بارداری آن نوع که باید در مملکت ما جدی گرفته نمی شود!! حال آنکه از اهمیت بسیار فوقانی برخوردار است و اگر همه زوج ها قبل از بارداری اقدام به مشاوره قبل از بارداری می کردند، تعداد سقط جنین و زایش کودکان نارس و حائز نقص به چهره چشمگیری کاهش می یابد. در مشاوره پیش از بارداری موارد متغیری مورد ارزیابی قرار می گیرد و بهتر است که حداقل سه ماه پیش از بارداری به رایزن رجوع کرد.

مشاوره قبل از بارداری

 

موارد مورد ارزیابی در مشاوره پیش از بارداری


از جمله مواردی که در این مشاوره باره ارزیابی قرار می گیرد می تاب به موارد ذیل اشاره کرد:

  • معاینه رحم و اتمام آزمایش پاپ اسمیر
  • بررسی آمادگی روحی والد و والده برای استجابت باروری و پذیرش مسئولیت
  • معاینه دندانپزشکی برای دوری از خرابی های دردناک در دوران دلنازک بارداری
  • بررسی سوابق پزشکی و مصارف دارویی مادر
  • بررسی تاریخچه وضع حمل و بارداری های پیشین و مشکلات آنها
  • چک کردن علائم حیاتی مادر از آنگونه اختناق خون، تپش و …
  • چک کردن قند خون پدر و مادر
  • انجام آزمایش تیروئید
  • معاینه پستان ها و …

 

مشاوره پیش بارداری چیست؟


مشاوره پیش از بارداری از عقیده مامایی به دو تقدیر مهم دسته میشود:

  1. بررسی از عقیده جسمی
  2. رسیدگی از نظر روحی.

 

مشاوره پیش از بارداری از عقیده جسمی


مادران جوان که هدف بارداری دارند،لازم است از 3ماه پیش از حاملگی اقدام به مشاوره نمایند.
مشاوره و ویزیت قبل از حاملگی از چنان اهمیتی برخوردار است که بعضی آنرا مهمتراز ویزیت والده می دانند.آنچه مسلم است این است که کنترل و آموزش مادران باردار و بهداشت دوران بارداری دقیقاً از پیش از بارداری شروع میشود.هدف متعلق به شروع یک روند مراقبت علمی است که مایه ارتقائ سطح بهداشت مادران حامله شده ودر نتیجه مایه کاهش اجل و میر مادران و نوزادان میشود.جلوگیری از برخی زورگویی کردن ها از پیامدهای خوب مشاوره قبل از بارداری است.با مشاوره قبل از بارداری،بیماریهای گویه ای چون فشار خون، دیابت ،کم کاری یا پرکاری تیروئذید یا بیماری‌های ژنتیکی تشخیص دیتا شده و اقدامات لازم در این مقوله سپریدن می‌شود.درصورت اضافه وزن مادر، کاهش وزن توصیه می‌شود. همچنین ابتلا به مواردی همانند سوء تغذیه، ناچیز خونی،عفونت‌های دستگاه تناسلی و دستگاه ادراری، باید پیش از بارداری شفا شود؛ چرا که چنانچه مادر بعد از بارداری برای شفا دشوار خود به پزشک مراجعه کند، با پروا به محدودیت‌های ایجاد شده و وانگهی امکان به هستی آمدن عوارض داروها در جنین، نمی‌توان درمان کافی و کامل را برای وی سپریدن داد. این مشاوره بدست مامای با تجربه و مهربون یا پزشک اتمام می شود و موعد آن پیش از تصمیم به بارداری است.

 

مشاوره قبل از بارداری

 

مشاوره قبل از بارداری برای همۀ نسوان لازم است اما برای گروهی واجب است مانند:

  • زنانی که از طریق های پیشگیری از بارداری بهره‌گیری می کنند ،باید فاصله زمانی مناسب بین قطع طریق و حاملگی را بدانند.
  • مادران پایین 18 سال یا بالای 35 سال
  • در خانواده هایی که پیشینه بیماریهای ارثی و فامیلی وجود دارد و یا در ازدواجهای فامیلی، مشاوره ژنتیک قبل از بارداری لازم است.
  • مادران باید بدانند تغذیه نامناسب، سوء تغذیه، حاملگیهای انبوه ، فاصله مختصر بارداریها، ناچیز خونی ها و چاقی،لاغری ... می تواند ،یک بارداری پر خطر را پیگیری داشته باشد.
  • سابقه سقط مکرر، مرده زایی و زایش نوزاد ناهنجار از عوامل لازم مشاوره قبل از بارداری است.
  • در بیماریهای زمینه ای مزمن و در پی آن مصرف مداوم داروهای خاص والده باید از خطرات و عوارض بیماریهای خود، روش اداره بارداری و مهار بیماری در دوران حاملگی مستحضر باشد. از مهمترین این بیماریها می نا موارد پایین را بر شمرد: نارسایی کلیه و کبد ، دیابت ، بیماریهای مزمن قلبی- عروقی ،اختلالات انعقادی ،صرع و ...

 

درمشاوره قبل از بارداری چه مواردی مطرح می شود؟


لزوم شفا بیماری ها ومشکلات والده قبل از بارداری

با مشاوره قبل از بارداری مواردی چون خفگی خون، دیابت یا بیماری‌های ژنتیکی تشخیص دیتا شده و اقدامات لازم  در این مقوله اتمام می‌شود.

درصورت اضافه وزن مادر، تفریق وزن توصیه می‌شود. همچنین ابتلا به مواردی مشابه سوء تغذیه، ناچیز خونی، عفونت‌های دستگاه تناسلی و دستگاه ادراری، باید قبل از بارداری درمان شود؛ چرا که چنانچه والده بعد از بارداری برای بهبود دشوار خود به پزشک مراجعه کند، با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده و وانگهی امکان به هستی آمدن عوارض داروها در جنین، نمی‌توان درمان کافی و کامل را برای وی انجام داد.تجویزاسید فولیک برای پیشگیری ازبیماری‌های عصبی جنین درمان ناچیز خونی و عفونت‌های دستگاه تناسلی قبل از بارداری ضروری است.مصرف اسید فولیک در دوران بارداری از بیماری‌های عصبی در جنین پیشگیری می‌کند. مصرف این دارو دو تا سه ماه قبل از بارداری تفریق تولد جنین‌های غیرطبیعی را به پیگیری دارد.

 

خدمات بهداشتی و درمانی بارداری


ارائۀ خدمات بهداشتی مادران،از اهم وظایف ماماست.که با مشاورۀ پیش از زناشویی و بارداری آغاز شده و لغایت بعد ازآنها ادامه می یابد. معاینۀ زنان ،تست پاپ اسمیر،معاینه سینه ]سونوگرافی از سینه ها،سونوگرافی از رحم و تخمدان ها،درمان مختصر خونی و...

 

تغذیه پیش از بارداری‌


دست کم سه ماه پیش از اینکه کوشش کنید آبستن شوید، باید اطمینان حاصل کنید، بدنتان مواد مغذی لازم برای تربیت یک نوزاد سالم را دریافت می‌کند.حتماًدر رژیم غذایی میوه ،سبزی تازه،لبنییات مخصوصاًشیر مختصر چرب را بگنجانید.مصرف اسید فولیک فراموش نشود.
عادات نادرست خود را اصلاح کنید.مانند : ترک مصرف غذاهای آماده،سوسیس،کالباس،نوشابه ها،حتی آبمیوه های صنعتی،ترک سیگار و مواد مخدر و الکل مصرف کافئین مانند قهوه،چای،شکلات... را محدود کنید.

گذشته از معاینات و بررسی های پزشکی در مشاوره پیش از بارداری درباره مکمل های غذایی مفید و وانگهی بهداشت جنسی و چگونه باردار شدن نیز مشاوره هایی به زوجین داده می شود.
سؤال های شایع در این مشاوره از این قبیل است:

  • آیا تعیین جنسیت مولود قبل از بارداری شدنی است؟
  • برای آنکه فرزند ما پسر باشد باید چه کنیم؟
  • کدام پوزیشن ها برای زودتر آبستن شدن مناسب تر است؟
  • بهترین پوزیشن برای بارداری کدام است؟
  • بهترین موعد برای نزدیکی به قصد بارداری چند روز بعد از قاعدگی است؟
  • وزن مناسب برای والده قبل از بارداری کدام است؟
  • آیا اتمام آزمایش ژنتیک قبل از بارداری می تواند مرض های ژنتیکی احتمالی جنین را پیش بینی کند؟
  • در صورتیکه تیروئید والده مختصر شغل است، بارداری چه شرایطی دارد و مصرف قرص تیروئید برای جنین ضرر دارد؟
  • سابقه مرض های ژنتیکی در خانواده وجود دارد، برای جلوگیری از  ابتلای فرزندمان در آینده، چه باید کرد؟
مشاور دوران بارداری...
ما را در سایت مشاور دوران بارداری دنبال می کنید

برچسب : قبل از بارداری چه کنیم,مشاوره قبل از بارداری برای تعیین جنسیت,همه چیز در مورد قبل از بارداری, نویسنده : ترلان بیاتی moshaver-bardari بازدید : 261 تاريخ : شنبه 8 تير 1398 ساعت: 23:41